cerita saya, kesihatan dan kecantikan

cerita saya, kesihatan dan kecantikan

9 Oct 2014

Hari 4 | Vitamin Shaklee Yang Pertama Kali Saya Makan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kalau tak cuba memang tak tau, bila dah rasa terus jatuh chinta. Itu lah yang dapat saya katakan. Vitamin Shaklee Yang Pertama Kali Saya Makan terus jatuh chinta adalah ESP Shaklee.

Kenapa ESP Shaklee?

Tujuan utama saya ambil ESP Shaklee adalah untk memperbanyakkan susu. Masa tu anak pertama dah masuk satu tahun. Susu jadi semakin kurang walaupun pam setiap hari (dulu tak tau taknik yang betul).



ESP Shaklee adalah protein soya berperisa vanila. Sedapp. Saya memang suka minum soya.

Bila dah mula minum ESP Shaklee memang ada perubahan. Cik puan B cepat membengkak. Bila pam susu memang sangat meriah. Daripada tak buat stok susu sampai penuh peti. Botol pulak makin tak cukup. Susu pulak nampak pekat. Anak pulak kenyang lebih lama dan jarang meragam perut kembung. Dan paling best suka cium mulut anak sebab bau manis susu ibu.

Itu kisahnya amik ESP Shaklee untuk banyakkan susu. Satu lagi kisah yang paling tak jangka adalah keadaan kesihatan saya bertambah baik.

Meh sini saya kongsikan kenapa saya mula jatuh chinta dengan ESP Shaklee ni.

Bila umur anak yang sulung tu dah masuk 9 bulan saya mula sakit perut. Sakit nya rasa menyucuk perut. Lepas tu saya datang bulan hampir 3 bulan. Tak boleh makan sembarangan. Silap makan mesti sakit.

Pernah sekali sampai masuk wad kecemasan sebab sakit sangat rasa macam nak bersalin pun ada. Doktor hanya bagi ubat tahan sakit, ubat angin, ubat apa lagi ntah dah tak ingat. Rasa cam gastrik pun ada. Memang sakit sebab tak pernah mengalaminya. Sakit tu pulak boleh jadi bila-bila masa je.

Tapi bila mula ambil ESP Shaklee ni, serius cakap sakit perut tu memang dah tak de. ESP Shaklee kan boleh mengenyangkan. Tak perlu risau pasal lapar nak makan.

Tapi ada kesan yang lain yang disebabkan oleh pengambilan ESP Shaklee ni. Period saya mula jadi teratur. Datang setiap bulan tepat pada tarikh yang sama. Tanpa rasa sakit.

Lagi pun ESP Shaklee ni mudah nak dibancuh. Saya suka campur dalam  milo suam. Minum setiap hari di pejabat. Bukan itu aje, boleh di campur dengan minuman kegemaran kecuali minuman berkafein dan air panas jer tak boleh.

Serius sedap! Siapa-siapa yang teringin nak cuba ESP Shaklee meh cari saya. Saya dah rasa kebaikannya.


Saya adalah pengedar sah Shaklee ID 869124
Sila hibungi saya WhatsApp |sms 01131737525

No comments: