cerita saya, kesihatan dan kecantikan

cerita saya, kesihatan dan kecantikan

8 Oct 2014

Hari 3 | Apa Yang Ada Dalam Handbag Saya

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sekali sekala saya minta suami tolong bawakkan handbag saya bila keluar jenjalan. Suami saya selalu jugak tanya 'kenapa handbag sayang ni berat sangat? bawak batu bata ke apa?'.

Biasalah kan orang perempuan kalau keluar jenjalan mesti nak bawak banyak benda. Itu pun belum lagi termasuk barang mainan anak-anak.

Hari ini saya selongkar handbag saya yang saya bawak ke pejabat setiap hari. Dan saya rasa barang dalam tu saya tak pernah keluarkan. Kalau keluarkan pasti hilang. Dah macam peti simpanan selamat pulak bunyinya.

Jom tengok barang apa yang ada dalam handbag saya yang saya angkut setiap hari.



Ermm banyak jugak barangnya.
1. Losyen botol besar hari-hari nak sapu tangan dan kaki
2. Pencuci muka guna bila nak solat zohor di opis
3. Stick foundation kalau rasa rajin pakai la
4. Lipbalm wajib pakai setiap hari dan sentiasa nak kena pakai sebelum pakai lipstik
5. Lipstik kadang-kadang je pakai
6. Bedak mesti kena ada dan itu wajib pakai
7. Eyeliner ni pun kalau rajin saya pakai
8. Termometer ini paling wajib ada dalam handbag sebab senang nak pantau suhu anak bila tengok rupa tak ceria dan tak sihat
9. Kunci rumah lagi tak boleh nak dipisahkan. Takut nanti bila sampai rumah tak boleh masuk pulak
10. Chager pun mesti ada
11. Pemotong kuku pun saya simpan dalam beg kalau keluarkan pasti hilang
12. Pen jugak antara barang wajib ada dan bawa setiap hari
13. Beg duit saya kecik jer sebab yang besar anak dah ambil dan jadi hak milik
14. Saya memang kumpul syiling. Bila dah banyak baru masuk tabung
15. Pin tudung pun perlu ada. Kecik jer senang nak bawak sebab anak suka tarik tudung kekadang sampai tercabut pinnya
16. Pengikat rambut anak pun ada. Hehehe
17. Mainan anak pun ada
18. Handphone pun wajib ada. Kalau tak de susah orang nak cari nanti
19. Satu lagi benda yang wajib ada dalam handbag saya adalah samsung yang saya tengah guna untuk menaip dan menulis cerita ini.

Banyak betul barang yang saya bawak setiap hari.


2 comments:

Zainora Hayari said...

Mak aih sara.. Hahaha banyaknya harta karun dlm hbag.. ��
http://qasehdaania@blogspot.com

Unknown said...

barang2 anak mesti kena ada kan?hehee