cerita saya, kesihatan dan kecantikan

cerita saya, kesihatan dan kecantikan

6 May 2013

ASSALAMUALAIKUM...

Alhamdulillah hari ini dah 6 Mei 2013... Kita baru jer selesai mengundi dalam PRU 13  ini....
Makanya lepas ni tiada lagi kempen - kempen parti politik....Kita sudah tau siapa yang akan memerintah Malaysia ni....

Habis sudah bab mengundi tapi kerja tetap berjalan seperti biasa.... 

Pening kepala hari hari ngandap komputer sampai x pandang orang lain.. Punya nak siapkan kerja...
Almaklum lah dok kerja bahagian gaji kat IPK Perak ni...Nak siapkan PGT anggota polis yang naik bulan Januari...

Alhamdulillah....sebab dapat juga selesaikan...
Bila kerja ngadap komputer jer pastu duduk x bangun bangun.... Badan mesti penat...Tambahan lagi saya ni seorang ibu...berada di pejabat selama 9 jam setiap hari kecuali sabtu dan ahad memang memenatkan...mana tak nya bila balik nak urus rumah pulak...Masak makanan untuk suami dan anak...

Memang sangat memenatkan....tapi itu dulu...Sekarang tidak lagiiii...

Sebab saya makan ubat kuat yang membantu untuk mencergaskan badan disamping dapat mengekalkan kesihatan yang lebih baik, mengurangkan stress..dapat menjaga kecantikan luaran dan dalaman juga ....dan dapat menjaga anak dan suami dengan sempurna...

Hehehe...nak tau ubat kuat jenama apa?? Dah semestinya la Shaklee...Hanya Shaklee yang saya percayai...

Dah setahun saya mengamalkan vitamin Shaklee...mula hanya untuk menambahkan bekalan susu sebab anak saya sepenuhnya menyusu badan...dah 2 tahun sebulan dah umur dia...

Anak sihat dah jarang sakit...saya pun kurang sakit...badan sentiasa sihat dan cergas...suami pun amalkan Shaklee juga...

Vitamin Shaklee ni ada banyak...pengambilan mengikut kehendak dan keperluan tubuh...bukan semua kita ambil yea...dan juga bergantung kepada bajet...


Sebagai contoh ibu hamil....ada vitamin  diperlukan seperti multivitamin, b komplek, vitamin c, kalsium magnesium, protein dan banyak lagi...dan ada yang tidak boleh diambil seperti alfalfa, vitamin e, GLA dan lain- lain lagi...

Vitamin Shaklee ini sangat mersa alam, mudah dihadam dan senang untuk mendapatkan nya....bukan sahaja untuk orang dewasa...malah kanak -kanak dan warga emas juga boleh mengambilnya....sangat  sesuai diambil oleh semua peringkat umur baik wanita mahupun lelaki...kecuali kanak-kanak yang berumur kurang daripada 2 tahun...

Vitamin bukanlah ubat tetapi pengambilannya adalah digalakkan kerana tubuh memerlukan nutrien dan gizi yang seimbang untuk pertumbuhan sel-sel baru badan...baru la badan sihat dan kurang berisiko untuk mendapat penyakit...

Bagi saya pengambilan makanan sihat dan seimbang sangat penting namun pengambilan vitamin juga sama penting untuk mendapatkan tubuh yang sihat sejahtera....bila tubuh sihat hidup pun lebih ceria...

bagi saya Shaklee adalah yang terbaik...


Di mana nak dapatkan vitamin Shaklee ni? Boleh hubungi saya 017-4857436
Ataupun nak tahu vitamin apa yang Shaklee ni ada boleh tengok kat link ni
https://www.facebook.com/pages/Mama-sara/408213389240880?ref=hl
kalo nak berhubung secara lansung boleh add saya di
https://www.facebook.com/mia.sara.33234

No comments: