cerita saya, kesihatan dan kecantikan

cerita saya, kesihatan dan kecantikan

26 Oct 2016

MINAT BERKEBUN TERAPI HILANGKAN STRESS KERJA

Assalamualaikum semua..

Siapa suka dan minat berkebun? Saya sangat suka. Berkebun merupakan satu terapi minda. Boleh hilangkan stress kat tempat kerja juga tau bila lihat dedaun hijau membesar dengan sihat.

Tinggal dikawasan perumahan tanah lapang tu memang tak de la. Yang ada laman dalam pagar jer. Mudahkan cara tanam ajer dalam pasu.

Tanam bukan sebarang tanam. Saya tanam pokok yang boleh dimakan..hihihi

Antara yang ada ialah pokok kesum, pokok pandan, pokok serai, pokok kunyit dan pokok kucai. Bila- bila masa nak masak petik ajer kat luar. Ada lagi pokok kari dan pokok limau purut yang tak sempat nak amik gambar sebab duduknya diluar pagar.

                                                                      Pokok kesum

                                                                    Pokok pandan

                                                                       Pokok serai

                                                                     Pokok kunyit

                                                                      Pokok kucai

Ini lah antara koleksi pokok yang boleh digunakan untuk memasak.. siapa yang suka menanam kita geng..hehe

Berminat untuk mendapatkan produk SHAKLEE, HDBC, FRESHPICKS boleh menghubungi saya
Whatsapp 011.31737525





No comments: