cerita saya, kesihatan dan kecantikan

cerita saya, kesihatan dan kecantikan

6 Jan 2017

KEGUGURAN RAMBUT SELEPAS BERSALIN SATU MIMPI NGERI PULIH DENGAN CEPAT DENGAN RED OLIVIA

Assalamualaikum haii

Semua wanita terutamanya sering mengalami masalah keguguran rambut. Saya juga tidak terkecuali. tambah lagi selepas melahirkan anak yang ke 3. Saya mengalami keguguran rambut yang teruk. Hampir separuh daripada rambut saya keguguran.



FAKTA Mesti Tahu tentang Rambut Selepas Bersalin

✷ Keguguran rambut selepas bersalin adalah normal
✸ Purata 100 helai rambut akan gugur setiap hari
✸ Pertambahan hormon estrogen semasa hamil ,menyebabkan rambut tumbuh dengan lebih banyak
✸ Semasa hamil rambut biasanya lebih tebal , lebat dan sihat
✸ Selepas bersalin paras hormon menjadi normal
✸ Dua hingga tiga bulan selepas itu, rambut akan mengalami kegguran yang teruk
✸ Selepas setahun , pertumbuhan dan keadaan rambut akan kembali normal

Memang satu mimpi ngeri bila setiap hari tengok rambut gugur, tambah lagi masa mandi. Hampir penuh satu plastik rambut yang dikumpul. itu belum lagi dicampur dengan rambut yang gugur merata dalam rumah.

Mujurnya saya cepat jumpa jalan penyelesaian kepada masalah keguguran rambut. Iaitu minyak pewangi rambut Red Olivia. 


Antara kelebihan Red Olivia adalah

💗 Menguatkan akar rambut
💗 Melebatkan rambut
💗 Menambahkan keanjalan rambut dan kulit
💗 Melembutkan dan mengilatkan rambut
💗 Menggalakkan pertumbuhan rambut baru dengan cepat
💗 Mengawal masalah kelemumur
💗 Pelembap semulajadi untuk rambut dan kulit
💗 Mewangi dan menyegarkan rambut sepanjang hari ketika bertudung
💗 Cepat serap di kulit kepala
💗 Kaya dengan nutrisi dan vitamin untuk rambut

Sekarang dah tak risau lagi dengan masalah keguguran rambut. Walaupun masih ada rambut yang gugur ( 1-2 helai setiap hari) , rambut sekarang sudah semakin cantik dan senang diurus. Dan yang paling penting rambut berbau wangi saat membuka tudung selepas seharian bertudung.

Ada tak yang mengalami masalah keguguran rambut seperti saya? Saya mengesyorkan anda menggunakan Red olivia. Yang penting adalah organik.

Sebarang pertanyaan berkaitan Red Olivia 
sila hubungi Pn SARA 011.3173752

No comments: